Közös gondolkodás eredményeként született meg néhány éve a Szekszárd Palack, ami a minőség és az elkötelezettség fokmérője lett a borvidéken. Az ebbe töltött borokat és az elmúlt évek tapasztalatait szeretnék megosztani a szekszárdi borászok október 22-én, egy budapesti sétálókóstolón.
A palack
Egy hároméves folyamat után, 2015-ben készült el a Szekszárd Palack, amibe kizárólag a borvidék kiemelt borfajtái, a szekszárdi bikavér, kékfrankos és kadarka tölthetőek. Mivel ezek a borok az eleganciáról, a gyümölcsösségről és a fűszerességről szólnak, egyértelmű volt, hogy a burgundi palacktípus lesz az ideális választás. A szabványos palackhoz képest viszont egy egyedibb, hosszabb, extravagánsabb üveg mellett döntöttek, amelyen kívülről négyszer körbefut a Szekszárd felirat, és látható rajta a borvidék logója.
A palackba kerülő borokat vakkóstolás alapján választják ki, ezzel biztosítva a hibátlan, fajtajelleget vagy borstílust képviselő, termőhelyi karakterű borokat.
„Nagyon fontosnak tartom a Szekszárd Palackot, hiszen fókusz nélkül nem lehet sikeres egyik borvidék sem. A palackkal egységes stílust tudunk teremteni, ami ugyancsak erősíti a bizalmat a fogyasztóinkban. Hozzám csak pozitív visszajelzések jöttek eddig, még az Egyesült Államokból is” – osztja meg Takler András borász a palackkal kapcsolatos gondolatait.
Fotó - Pixeltaster
Beszéljenek a számok
A borvidék által vezetett statisztika leköveti a borászok tapasztalatait, és évről évre növekvő tendenciát mutat minden szegmensben. 2015-ben még csak 14 borászat töltött Szekszárd Palackba, 2019-ben pedig már 20. A borvidéki bírálaton megfelelt és így palackba tölthető borok száma évi 27-ről 45-re emelkedett, ebből a kékfrankos aránya a legnagyobb (2015-ben: 12, 2019-ben: 16), ezt a bikavér követi (2015-ben: 11, 2019-ben: 14), majd a kadarka, ami viszont a legnagyobbat ugrotta a két dátum között (2015-ben: 4, 2019-ben: 15). A megrendelt palackszámok is a kereslet bővülését mutatják, míg a projekt kezdetekor 190.000 darab üveget szállított a gyár, az utolsó teljes évben, 2018-ban 305.000-et.
A statisztika mellett fontos szempont a fogyasztói reakció is. A borboltosok, sommelier-k közvetlenül találkoznak velük, így első kézből látják, hogy milyen benyomásaik vannak a vásárlóknak, vendégeknek az egységes palackról.
Tüü Péter kétszeres sommelier-bajnok így látja a Szekszárd Palack helyzetét a vendéglátásban: „Szakmai oldalról jó ötletnek tartom; egyrészt azért, mert vizuálisan megkülönböztethető a fogyasztók számára, másrészt mert egy minőségi szűrő után kerülhetnek bele a helyben kiemelt fajták, és ez a vásárlónak is segítséget nyújt, bátrabban választja. A külföldiek is értékelik, mikor látják, hogy ez egy minőségorientált szemlélet, fontos gondolatisággal a termék mögött.”
Szekszárd palackban
Október 22-én a Société Budapest termeiben 16 szekszárdi pincészet mutatja be egy kötetlen sétálókóstoló keretében a Szekszárd Palackba töltött borait. A borkedvelők itt teljes képet kapnak majd a borvidék legjobb kadarkáiból, kékfrankosaiból és bikavéreiből.
Jegyvásárlás: https://szekszardibor.com/2019/09/18/szekszard-palackban/
Facebook-esemény: https://www.facebook.com/events/377475236530066/
Készült a sajtóközlemény alapján.